Бергон интернет и телевизия
http://109.104.192.11/

Правила за икономия на гориво.
http://109.104.192.11/viewtopic.php?f=22&t=13114
Страница 1 от 1

Автор:  PaKo [ 13 Яну 2006 03:35 ]
Заглавие:  Правила за икономия на гориво.

Единадесет правила за икономия на гориво

Отворените стъкла или люкът влияят върху разхода на гориво незначително при ниска скорост. Проветряването по този начин ви струва допълнително 0,2-0,5л. гориво. Този разход рязко нараства с повишаването на скоростта. Главното осветление и фаровете за мъгла се нуждаят от 300 грама гориво, за това не ги включвайте без причина, както и други сериозни консуматори на енергия.
Да видим каква е ситуацията при Иванов и Петров, които са съседи и имат еднакви автомобили. Иванов изяжда 11литра гориво, а Петров се радва на своя разход от 9литра. Причините: Иванов през лятото кара със зимни гуми, в централната част на града, на кратки разстояния и багажникът му е пълен с ненужни вещи.
Високата скорост изпива горивото.
1 Всичко, което пречи на аеродинамиката струва пари. Това е широкопрофилната гума, непредвидена от завода производител на автомобила, декоративните спойлери и други глезотийки. Пример: караме с 130 км/ч с три велосипеда отгоре на багажника. Разхода на гориво нараства с 5 литра от обичайния. От София до Бургаз и обратно това са 60 лева в повече!
2 Постоянно включените консуматори на електроенергия струват пари. Включвайте ги само при необходимост. Вентилацията увеличава разхода с 1 литър, климатика с 2-3 литра гориво на 100км.
3 Загряването на двигателя до работна температура след студен пуск струва пари. Тръгвайте възможно по-бързо. При натоварване двигателя загрява по-бързо, а и съседите ви ще са удоволетворени.
4 Кавалерийският старт стува пари. потегляйте без да настъпвате до отказ педала на газта, превключвайте на по-висока предавка възможно най-рано. Старайтесе да карате на по-висока предавка. Съвременните мотори, особено дизеловите позволяват преминаване на 4-5 предавка още при 50км/ч.
5 Двигателят трябва да работи на обороти, съответстващи на максималният въртящ момент.
За това е достатъчно да погледнем в документацията на автомобила.
6 Разумното и предвидливо движение икономисва гориво. Преценявайте пътната обстановка, избягвайте излишното ускорение при наближаване на червен светофар.След това трябва да натискате спирачката, което си е чиста загуба на кинетична енергия, респективно пари.
7 Правилното налягане на въздуха в гумите икономисва гориво. Проверявайте налягането. ниското налягане увеличава съпротивлението а от там и разхода на гориво. Високото налягане обаче намалява стабилността на автомобила.
8 Работата на двигателя при престой струва пари. Загасвайте мотора в големи задръствания.
9 Липсата на автоматичен режим при празен ход струва пари. Това е за автомобили със специална икономична програма.
10 Съвременните висококачествени масла (синтетика или полусинтетика) за двигателя и енергоспестяващите масла за скоростни кутии спестяват гориво.
11 Използвайте рационално инерцията на автомобила. Плавното каране освен че е по-приятно за хората до вас води до по-бавно износване на редица системи на вашата кола а освен това и ви икономисва гориво.


Взето от форума на добрич.ком !

Автор:  MuTHu4aP [ 13 Яну 2006 16:31 ]
Заглавие: 

Климатика 2-3 литра? И как по точно включените светлини влияят на разхода на горивото ?

Автор:  DEViANCE [ 13 Яну 2006 16:38 ]
Заглавие: 

Ами лесно - като включиш светлини и динамото се затормозява, тоест колкото повече тормозиш динамото- толкова по-трудно започва то да се върти и с това затормозява двигателя , ако оставиш колата на празен ход без подадена газ и включиш фарове, аварийни мигачи, парно, задни светлини и ще видиш как ще се затормози, нещо като да пуснеш климатика на 1.3 двигател само че не чак толкова затормозяване не оказва влияние.

PaKo:В този подфорум писането на КИРИЛИЦА е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ! Моля да спазваш правилата на подфорума !

Автор:  Явор [ 13 Яну 2006 16:39 ]
Заглавие: 

и на мене ми е интересно, ама щом са го писали хората.... :) ама аз трябва да махна багажника отгоре на колата който е, че наистина я бави и харчи повече.

Автор:  PaKo [ 14 Яну 2006 04:45 ]
Заглавие: 

MuTHu4aP написа:
Климатика 2-3 литра? И как по точно включените светлини влияят на разхода на горивото ?
Климатика е свързан с двигателя чрез ремък, завъртането на климатика ( или по-точно това че климатика се завърта трудно ) оказва съпротивление на двигателя. А когато двигателя се товари знаете че гори повече. За светлините - главно фаровете за мъгла и самите фарове ( предните ) товарят ел. мрежата в колата ( ако не включваме подгряващи седалки, силна музика ( усилватели ) и нагревател на задното стъкло ) доста. Акумулатора се хаби и влиза в действие алтенатора ( динамото ) който също се задвижва с ремък от двигателя. Следователно и той дърпа от мощността му, но лично мене ме съмнява на 100км повече от 200мл да се увеличава разхода... Работата е там че динамото се върти когато и двигателя, освен когато падне акумулатора динамото да засича спада и да си регулира оборотите което ми звучи космически и не вярвам в коли преди 96 да има такова нещо ( ако изобщо има :) ).

Автор:  k [ 14 Яну 2006 06:28 ]
Заглавие: 

Тва според мен е супер глупаво. Ако я докарам до там да си меря бензина с пипетата - по-добре да вървя пеш и да ми е мирна главата.

Автор:  hiteck [ 14 Яну 2006 11:31 ]
Заглавие: 

PaKo написа:
MuTHu4aP написа:
Климатика 2-3 литра? И как по точно включените светлини влияят на разхода на горивото ?
Климатика е свързан с двигателя чрез ремък, завъртането на климатика ( или по-точно това че климатика се завърта трудно ) оказва съпротивление на двигателя. А когато двигателя се товари знаете че гори повече. За светлините - главно фаровете за мъгла и самите фарове ( предните ) товарят ел. мрежата в колата ( ако не включваме подгряващи седалки, силна музика ( усилватели ) и нагревател на задното стъкло ) доста. Акумулатора се хаби и влиза в действие алтенатора ( динамото ) който също се задвижва с ремък от двигателя. Следователно и той дърпа от мощността му, но лично мене ме съмнява на 100км повече от 200мл да се увеличава разхода... Работата е там че динамото се върти когато и двигателя, освен когато падне акумулатора динамото да засича спада и да си регулира оборотите което ми звучи космически и не вярвам в коли преди 96 да има такова нещо ( ако изобщо има :) ).


значи то ко става не прябва да си пускам музика,парно,фарове,да не съм с широки гуми и то какво остава а да и да не я чакам сутрин да загрява тва в супер глупаво

Автор:  DEViANCE [ 14 Яну 2006 14:25 ]
Заглавие: 

Точка 3 е много правилна,вместо да седите и да форсирате двигатела на място го подкараите първия 1 км бавно на втора с малко газчица и ще загрее много по добре за същото време което ще седите и форсирате на място, хората са го написали правилно,че трябва и натоварване за да вдигне температурата,даже в ръководствата за експлоатации пише по подобен начин "Загряването до работна температура се осъществява на място и придружено със движение без голямо натоварване и без високи обороти"

Автор:  Max [ 14 Яну 2006 17:11 ]
Заглавие: 

Автомонтьорите дават разхода на горивото с климатик около +0.6/100
аз карам цяло лято на климатик защото шума от отворените прозорци е много силен,но това не е довело до такъв невероятен разход
вентилацията си върви заедно с климатика а това би трябвало да вдигне разхода ми до 9-10/100

Автор:  DEViANCE [ 14 Яну 2006 17:15 ]
Заглавие: 

Max написа:
Автомонтьорите дават разхода на горивото с климатик около +0.6/100
аз карам цяло лято на климатик защото шума от отворените прозорци е много силен,но това не е довело до такъв невероятен разход
вентилацията си върви заедно с климатика а това би трябвало да вдигне разхода ми до 9-10/100

разхода също зависи и от мощността на двигатела

Автор:  Max [ 14 Яну 2006 18:45 ]
Заглавие: 

колата ми е с 1.4i двигател а това в днешно време не минава за голям двигател-според мен най ясно трябва да го почувствам в разхода
едва ли ще се отрази при по-голям двигател ,като по-голям разход защото климатика представлява един компресор(като на хладилник)само дето не го върти ел.двигател а взима от въртящия момент на двигателя и този момент ще е еднакъв за всички модели на този производител(или поне така мисля)

Автор:  stanimir [ 11 Ное 2006 20:43 ]
Заглавие: 

ohh a we dinamoto postoqnno se zadvijva ot remuka . Nqma kak da ne se varti !!! tva za razhoda e palna izmishliotina :P

Автор:  Slip-X [ 11 Ное 2006 22:31 ]
Заглавие: 

k написа:
Тва според мен е супер глупаво. Ако я докарам до там да си меря бензина с пипетата - по-добре да вървя пеш и да ми е мирна главата.
:good:

много точно казано аз карам винаги с климатик и колата не харчи повече от 6.5/100 км а колкото до написаното по горе с тези 3-4 литра за климатик то по тая логика всяка кола с климати трябва да харчи над 10...

Автор:  DiFFF [ 14 Ное 2006 18:04 ]
Заглавие: 

[quote="PaKoРаботата е там че динамото се върти когато и двигателя, освен когато падне акумулатора динамото да засича спада и да си регулира оборотите което ми звучи космически и не вярвам в коли преди 96 да има такова нещо ( ако изобщо има :) ).[/quote]

Динамото се върти със скорост пропорционална на скоростта на коляновия и разпределителния вал. Няма такива които да си регулират оборотите(все още)
Работата е там че динамото не винаги генерира постоянно "количество" ток. Има едно реле, което държи постояннен волтаж в ел. системата (около 14волта) при запален двигател
Според натовареността на ел мрежата, това реле определя колко ток да генерира динамото. Ако има много консуматори (светлини, усилватели, разни глезотийки) то тогава динамото работи на много по голямо натоварване, което оказва голямо съпротивление при въртенето му, което пък бави двигателя. Оттук и по висок разход :)

Иначе всичко посочено за разхода е вярно, само дето за климатика малко са се оляли, повишението на разхода там е около 1л/100, ама всичко е много относително, от кола до кола има мнооого разлики, особено при наще 10+ годишни кошници ;)

Автор:  k [ 14 Ное 2006 19:36 ]
Заглавие: 

за климатиците имаше много добро сравнение в един аутобилд отпреди половин година някъде. Който го интересува силно да си намери списанието и да прочете : )

Автор:  RS4 [ 14 Ное 2006 19:39 ]
Заглавие: 

Цитат:
аз карам винаги с климатик и колата не харчи повече от 6.5/100 км

еби му майката кво караш ти бе.В другата тема пишеш че караш
със по 150-180 ,пък тука ми пишеш че ти харчи 6,5.Аз карам 1500 кубика извънградско ми харчи мин 7,5 бензин и колата е на 60 хил
не е неква сдухана.Как ги правите тия фокуси?

Автор:  DiFFF [ 14 Ное 2006 20:11 ]
Заглавие: 

RS4 написа:
Аз карам 1500 кубика извънградско ми харчи мин 7,5 бензин и колата е на 60 хил
не е неква сдухана.Как ги правите тия фокуси?


Колата ти е супер, изобщо не е сдухана, щото както видяха всички върви мнооого прилично за класа си.
Ама тряя си смениш десния крак с по лек, и ще ти се оправи разхода.
Ти с колко караш извънграда? 130????
Аз карам с 90 постоянно и разхода ми е под 5, климатици не пускам, щото немам :P
А междудругото, засичал съм че ако карам с 120, разхода ми скача на около 6,5 което е доста голяма разлика, затова не отделяйте толкова внимание на стереото в колата, ами на скоростта с която карате!

Автор:  KOBRATA [ 14 Ное 2006 20:23 ]
Заглавие: 

Е ама Пепо твойта е дизел 90 коня, а на slip-x май беше бензин 115 коня- посмъртно не може да направи под 7 на 100 км разход и с климатик при това, дори и да кара само с 90 км/ч
А за климатика -на мен горе долу ми вдига макс. с литър на 100 км разхода

Автор:  RS4 [ 14 Ное 2006 20:30 ]
Заглавие: 

да бе точно аз тебе пепо си та знам за тебе вярвам,
няа да спора ей така да са дразним

Автор:  k [ 14 Ное 2006 20:36 ]
Заглавие: 

Един авер имаше Ауди Б4 1.9ТД и беше супер икономична колата. На него му харчеше под 5 извънградско и 6 градско.
Интересното идваше обаче, като ходим някъде с колата му и после, като му плащахме нафтата. Тогава вземаше кинти за 10 на 100. Дали печалба си слагаше или вземаше и за амортизации или за нещо друго ... незнам

Автор:  Slip-X [ 14 Ное 2006 22:23 ]
Заглавие: 

с вектрата съм карал с висока скорост, а за разхода тя даваше голям разход а и нямаше климатик:) а това за разхода 6.5/100 максимум с климатроника е с аудито 1.9 тди-ка много икономичен автомобил :)

Автор:  DiFFF [ 15 Ное 2006 00:01 ]
Заглавие: 

k написа:
Интересното идваше обаче, като ходим някъде с колата му и после, като му плащахме нафтата. Тогава вземаше кинти за 10 на 100. Дали печалба си слагаше или вземаше и за амортизации или за нещо друго ... незнам


EEEE, той твоя авер се е улял, аз мойта като возя някой я смятам по 7,5/100 :clap: :clap: :clap:
и после ръчкам на промоция

Автор:  TEHKO [ 17 Дек 2006 02:35 ]
Заглавие: 

Difff много си прав нашия дизел прави минимален разход при скорост 90-110 около 4!!! ако дигнеш скоростта разхода са дига много рязко, което за дизел.... няя файда :)

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/