Бергон интернет и телевизия

Официален форум
Дата и час: 01 Юли 2024 15:21

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Правила на форума





Напиши нова тема Отговори на тема  [ 358 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2007 20:39 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 30 Яну 2004 00:56
Мнения: 410
Години: 35

Местоположение: TX
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
пишиш в google redline или redlight нещо от сорта беше но незнам точно почти всичко има там

_________________
POWER OF DREAMS


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2007 21:54 
Offline
Не мога да се спра
Аватар

Регистриран на: 06 Дек 2004 17:28
Мнения: 1008
Години: 31

Местоположение: Greece
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Aca написа:
mojete li da mi dadete site kadeto ima 6abloni za kilometraji

за каква кола?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2007 23:09 
Offline
Почетен потребител
Аватар

Регистриран на: 28 Яну 2004 20:28
Мнения: 2021
Години: 41

Местоположение: Добрич
Благодарил: 4 пъти
Получил благодарност: 28 пъти
ami nqma zna4enie prosto da razgledam nqma li nqkoi site za pove4e marki

_________________
Въпрос на вкус, казало кучето и се близнало под опашката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2007 19:01 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 02 Сеп 2006 02:36
Мнения: 449
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Kakvo ozna4ava Anti lag beee turbo razbira4i???????????

_________________
Mark Ronson feat. Daniel Merriweather - Stop Me


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2008 05:28 
Offline
Объркал се

Регистриран на: 19 Юли 2005 20:46
Мнения: 22
Местоположение: InFRoNT The PC
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
1) Скоростен индекс и категории на гумите - Тук имам много числа и таблици,съмнявам се някой да го интересува.
2) Тунинг Елементи - Тук вече започва да става интересно.
Обтекатели
Поставянето на обтекатели по каросерията на един автомобил може да даде само положителен ефект.Това означава, че ще се подобри преминаването на въздушния поток около каросерията на автомобила, която има доста ръбове. Увеличения радиус на закръгление към дадения ръб от обтекаталя намалява вихрите. Това като цяло намалявя общото въздушно съпротивление на автомобила от 1-25%, при това се намалява разхода на гориво до 15%, динамиката на автомобила се подобрява до 5%, максималната скорост се повишава до 7%.

Обтекатели се поставят:

-под предната престилка
-на предните стъкла
-над задното стъко за автомобили с ъгъл на наклона на стъклото над 21' , комби и седан.
или на местата където имаме зони с резки преходи и високо челно съпротивление.

Пример:
За японски мотоциклет с и без обтекатели. След демонтиране на обтекателя са регистрирани следните поромени-увеличаване на разхода на гориво с 10%, намаляване на макс. скорост с 12%, влошаване на ускорението с 5%. От казаното до тук става ясно, че вграждането на обтекатели има само положителен ефект и не е толкова скъпо, обикновено се изработват от плециглас и стъклопластика.

Антикрила
Аеродинамични отвори, канали, прорези и въздухозаборници

Тези елементи се вграждат предимно на спортни и състезателни автомобили, които се движат с високи средни скорости.Трябва да се прави разлика между крило, спойлер и антикрило.Крилата се ползват при летателните апарати,за спойлерите вече стана въпрос,а антикрилата в спортните и състезателните автомобили.
Антикрилата се поставят под ъгъл максимално до 15'(наречен ъгъл на атака).Те създават притискаща сила на автомобила към настилката, той става по стабилен в завой т.е. повишава неговата курсова устойчивост. Тази
стойност може да се повиши с около 30%, за разлика от обтекателите и спойлерите, антикрилата повишават въздушното съпротивление което е функция на скороста и може да достигне до 40% над 300км/ч. Това способства за по-добро спиране от високи към по-ниски скорости. Повишеното съпротивление от антикрилата изисква да се поставят двигатели с висока литрова мощност - над 200к.с. на 1л. Антикрила се поставят отпред под бронята и отзад над задния капак, срещат се рядко и централно разположени крила. Изработват се от леки материали като пластмаса, алумининий и стъклопластика.

И накрая нещо като като обобщение: на обикновените автомобили може да се вграждат обтекатели и спойлери,които ако са правилно разположени ще подобрят динамиката на автомобила и ще намалят разхода на гориво. За антикрилата е целесъобразно да се вграждат само на спортни и състезателни автомобили движещи се на писти с затворен кръг където се изисква висока средна скорост при преминаване между завоите.



Аеродинамично полиране
Плосък под

Опитно е установено, че нанасянето на специална паста и полировка на купето на автомобила(капаци, калници, врати, спойлери и др.) би намалило до 0,2-2% триенето на въздуха с купето. Полирането се осъществява с въртящо се киче от полирпасти на восъчна основа. Освен това автомобила добива завиден блясък.



Спойлери
нас са известни някои фирми със своите спойлери. А и на последък се забелязва, че предимно автомобилите нов внос втора употреба са със спойлери. За разлика от обтекателите, спойлерите се поставят на места където има зони на завихряне. Това са:
- заден капак (ъгъл на капака на багажника)
- над задното стъкло (ъгъл на тавана и задното стъкло)
Останалата част от спойлерите може да се разглежда като оптичен тунинг. Раздувки на калниците при поставяне на по широки колела,
декоративни лайсни, прагове и др.
При правилно поставяне може да се намали завихрането след автомобила до 15%, което да намали разхода на гориво до 5%, да се повиши макс. скорост до 3% и ускорение с 1%.
Изработват се предимно от гума, пластмаса.



Аеродинамични отвори, канали, прорези и въздухозаборници
При високо-скоростните спортни и състезателни автомобили има специално изработени аеродинамични отвори. Ако погледнем един такъв автомобил отпред ще забележем специално изработени отвори на предната броня през които по специални канали преминава част от въздушния поток за обдухване на спирачните дискове които работят на висок температурен режим,като аналогично е и за задните спирачки. На предния капак при някои модели пък има следните отвори:
-отвор за преминаване на въздух за обдухване на изпускателните тръби, този вход може да бъде оформен и като въздухозаборник

-отвори за охлаждане на двигателя -изработват се на предния капак и предните калници(странични прорези тип акула), за подобряване на охлаждането на двигателя(за предно разположен двигател), и на задния капак и калници за задно разположен двигател.



Плосък под
Установено е, че ако се поставят плоскости под пода на автомобила т.е. да се намали завихрянето под пода от ауспусните тръби , арматура и греди на купето може да се намали въздушното съпротивление с около 5%! От което автомобила може да стане по обтекаем и икономичен.



Повече мощност
*** Всички промени по двигателя са взаимосвързани, затова те трябва да се правят целенасочено и оправдано. В повечето случаи модификациите по една система водят неизбежно до наложителни промени по друга. ***


Ето и част от подобренията,чрез които се постига повишаване на мощността:

- Намаляване триенето между детайлите на двигателя
- Увеличаване механичната якост на детайлите
- Намаляване на масата на детайлите, където е възможно.

Зоните с повишено триене са бутало-цилиндровата група (между цилиндрите и буталата, цилиндрите и буталните пръстени, пръстените и каналите в буталото), лагерите на коляновия вал, клапаните. Триенето между детайлите зависи преди всичко от материалите, от които са изработени, и обработката на триещите се повърхнини. Повърхността на цилиндрите на двигателя обикновено са покрити с хром за увеличаване на износоустойчивостта, а работната им повърхност се полира до блясък. Уплътнителните пръстени на буталото се напластяват с антифрикционни материали. Контактните повърхности на буталото и буталният болт могат да се полират. За да се намали триенето с картерните газове и маслото при въртене на двигателя, неработните повърхнини на коляновият вал и мотовилките също могат се полират, което би повишило и механичните им свойства. От значение е и използваното масло. То трябва да осигурява непрекъснат маслен слой между триещите се повърхнини при екстремни натоварвания. Затова ви е необходимо масло с много добри вискозитетно-температурни свойства.
Елементите на коляно-мотовилковия механизъм са двойно натоварени от повишеното налягане в цилиндрите и по-голямато количество отделена топлина. Ето защо трябва да се увеличи механичната им якост. Буталото е най-силно натовареният детайл. То трябва да е изработено от материал с голяма топлопроводимост, за да може бързо да отдаде топлината си на цилиндрите и буталния болт. Челото на буталото може да с е покрие със слой от металокерамични материали с малка топлопроводност, което ще продотврати прегряването му. По същия начин може да се процедира и с каналите за уплътнителните пръстени. По този начин се намалява цялостното топлинно натоварване на буталото. Можете да използвате бутала от алуминиеви сплави - те имат малка маса, висока якост, добра топлопроводимост и малка топлинна деформация. Мотовилките на двигателя са не по-малко механично натоварени, затова се подлагат на термична обработка за увеличаване на механичната им якост, а повърхностите им се полират. Коляновият вал също е много силно натоварен. Той се подлага на допълнителни термични обработки, целящи намаляване на вътрешните напрежения и увеличаване на якостта. Шийките на коляновия вал се хромират с цел увеличаване на износоустойчивостта. Финото полиране на целия вал ще намали до известна степен загубите от триене.
Основните и особено мотовилковите лагери са едни от най-слабите места във всеки двигател. От способността на мотовилковите лагери да издържат повишените сили и обороти зависи надежността на един двигател. Основно приложение намират тънкостенни черупки от алуминиеви сплави. Задължително условие за добра работа на черупките от леки сплави е точната и чиста обработка на триещите се повърхнини, а така също и мазане с добре филтрирано масло. Олекотяването на детайлите по двигателя се прави с цел да се намалят инерционните сили Това обаче в никакъв случай не трябва да намаляват механичната якост на елементите.
Масата на буталото представлява основната част от постъпателно движещите се маси. За да се намали неговата маса най-често се намалява височината на буталото и се изрязва част от направляващата му повърхнина. Масата на мотовилките също може да се намали като се отнема материал от долната и горната глава, без това да намалява якостните им качества. За намаляване масата на коляновия вал се премахват част от противотежестите му или целите противотежести. Последното не е желателно, защото води до голямо натоварване на основните лагери.
За подобряване ускоряването на двигателя е необходимо намаляване на инерционният му момент. Маховикът обикновенно представлява 70-80% от сумарния инерционен момент на ДВГ, затова той се олекотява максимално. Олекотяването се извършва чрез намаляване на дебелината му и чрез пробиване на отвори в него. Всички тези операции не трябва да намаляват неговата якост.


- Конструктивни изменения в газоразпределителният механизъм (ГРМ)
- Конструктивни изменения в мазилната система
- Конструктивни изменения в охладителната система
- Конструктивни изменения в изпускателната система
- Конструктивни изменения в горивната система
- Конструктивни изменения в запалителната система


Конструктивни изменения в газоразпределителният механизъм (ГРМ) [в началото]

В тези двигатели се абсолютно задължително се използват разпределителни валове различни от стандартните. Това се прави с цел увеличаване коефициента на пълнене в зоната на високите обороти, което води и до увеличаване на мощността. Разпределителните валове са с коренно различен профил на гърбиците. Профилът се изработва, така че да променя момента на отваряне и затваряне на клапаните. Задължително времето, през което са отворени клапаните се увеличава значително в сравнение с нормалните валове. Видоизмененият профил на гърбицата осигурява много бързо отваряне и затваряне на клапана, с което се увеличава времесечението на клапана. В някои конструкции с цел увеличаване проходното сечение на клапаните се увеличава и максималния им ход. Всички тези промени водят до много големи ускорения и натоварвания на клапана, но това е допустимо при двигатели с ограничен срок на експлоатация. Сред различните фактори, ограничаващи оборотите на двигателя съществено значение имат инерционните сили в ГРМ. В повечето двигатели клапаните се отварят под действие на гърбичен вал, а се затварят под действие на цилиндрични винтови пружини. Пружините в ГРМ трябва да имат сила, която да осъществи постоянен контакт между клапана и гърбицата на вала. За да може да се постигне това, пружинната сила трябва да бъде по-голяма от инерционната сила на механизма. Понеже приведената маса в ГРМ може да се намали незначително, то инерционната сила нараства значително при максималните обороти на състезателните двигатели. Затова в тези двигатели клапанните пружини се заменят с по-корави, които осигуряват безпроблемна работа на механизма при 9000-10000min-1. Клапаните са едни от най-важните елементи в двигателя. От тяхната форма и размери до голяма степен зависи напълването и продухването на цилиндрите. Обикновено ъгълът на фаската на клапана се прави 30?, което намалява хидравличните съпротивления при пълнене. Поради високото топлинно натоварване в тези двигатели клапаните се изработват от топлоустойчиви сплави с голямо съдържание на специални примеси. За всмукателните клапани се използват никелови или кобалт-хромови сплави. Успешно се прилагат и всмукателни клапани от леки титаниеви сплави. При някои изпускателни клапани с цел намаляване на топлинното им натоварване се правят кухи, като частично се запълват с лесно топим метал с висок коефициент на топлопроводност, например натрий. При нагряване, натрият се разплисква, като отвежда топлината от главата на клапана към стената. Направляващите втулки във форсираните двигатели се правят от алуминиев бронз или чугун, легиран с хром и никел. В последно време голямо приложение намират металокерамичните материали. Те притежават висока износоустойчивост и същевременно задържат масло, като намаляват триенето със стеблото на клапана.

Конструктивни изменения в мазилната система [в началото]

Маслото отнема 75-85% от топлината получена в резултат на триене в двигателя. Маслото също така охлажда долната част на цилиндъра, буталото и буталния болт, като отнема част от топлината в процеса на горене. Подържането на темперетурата на отделните звена в допустими граници във форсираните двигатели е невъзможно без интензивна циркулация на маслото. Основните изменения, в мазилната система при преработка на двигателя, са свьрзани с подържане темперетурата на маслото в допустими граници. Това се осъществява чрез включване последователно в мазилната система на маслен радиатор. Най-често той се поставя веднага след маслената помпа, така че цялото масло да преминава през него. По конструкция той не се различава от течностния радиатор и обикновено се поставя пред него в автомобила, като се взимат мерки срещу случайни повреди от пътя.

Конструктивни изменения в охладителната система [в началото]

Охладителната система осигурява работа на двигателя в допустим температурен интервал. При форсиране на даден двигател особено внимание се обръща на интензивното охлаждане на топлинно най-натоварените детайли в цилиндровата глава, седлото и направляващите втулки на изпускателния клапан, горивната камера около свеща и други. В тези зони се подобрява топлообмена чрез раширяване на каналите в цилиндровата глава. Необходимо е увеличаване дебита на охладителната течност. Това се осъществява чрез увеличаване оборотите на въртене на течностната помпа чрез поставяне на задвижваща шайба с по-малък диаметър. В някои конструкции за повишаване на топлообмена се поставя течностен радиатор с по-голяма охлаждаща повърхност.

Конструктивни изменения в изпускателната система [в началото]

Промените, които се извършват в изпускателната система са с цел намаляване хидравличните съпротивления в нея. Понеже газовете излизат с голяма скорост от цилиндъра, трябва да им се осигури достатъчно проходно сечение за свободното им изтичане. Обикновено се изработва нова изпускателна тръба с по-голямо напречно сечение и с възможно най-малко закръгление.

Конструктивни изменения в горивната система [в началото]

Ако двигателят ви е с бензиновпръскваща система, трябва да използвате впръсквачи с други характеристики, което ще позволи впръскване на по-голямо количество гориво за по-кратко време. Ако можете, направете промени в закона на горивоподаването и параметрите, от които се влияе то в програмата на управляващия блок. В следствие многобройни изпитания се снема такава характеристика, по която се управлява качеството на горивната смес, осигуряваща максимална мощност на двигателя. Много важно при горивната система е нейната надеждност. Горивопроводите се правят от материали с повишена топлинна и механична устойчивост, което повишава надежността и увеличава пожарната безопасност.

Конструктивни изменения в запалителната система [в началото]

Електронната система за управление момента на запалване обикновено се комбинира със системата, управляваща впръскването на гориво, като по този начин се използват едни и същи преобразуватели. Програмата, която управлява момента на подаване на електрическата искра в зависимост от оборотите и натоварването на двигателя се различава от тази на стандартните двигатели. Тя осигурява винаги работа с оптимален ъгъл на изпреварване на запалването за постигане на максимална мощност. За избягване възникването на детонационно горене в двигателя се монтира възприемател за детонации. Той служи като обратна връзка в системата управляваща момента на подаване на искрата. По този начин електронната система подава искра в цилиндъра винаги на границата на детонационното горене. Много важен е изборът на запалителните свещи. Поради по високите температури и високите обороти се използват по-студени свещи, тоест свещи с по-високо топлинно число. Те се характеризират с по-малка височина на изолатора на централния електрод, което спомага за по-малкото нагряване на свеща от горещите газове. Освен това те се характеризират и с това, че лесно разсейват топлината си в околната среда. Централният електрод се изработва от материал с голяма топлопроводност-мед или сребро (медните електроди имат малък срок на експлоатация).



Тунинг на силовото предаване (елементи на трансмисията):

За да направим значително по-бърз автомобила трябва конкретно да знаем от кои фактори (конструктивни ) най-вече зависи подобряването на динамичните качества на състезателния автомобил.

1. Мощността на двигателя е един от конструктивните фактори, който най-силно влияе динамичните показатели на състезателния автомобил. Колкото е по-мощен двигателят, с който е снабден състезателния автомобил, толкова по-добри са динамичните му качества (за по-малко време и на по-малко разтояние се ускорява), и по-стръмни наклони може да преодолява. Създава възможност да се опрости трансмисията, като се намали броят на предавките и да се облекчи работата на пилота. В повечето случаи обаче повишаването на мощността е свързано с нарастване на разхода на гориво.

2. Характера на външната скоростната характеристика на двигателя също влияе върху динамичността на автомобила. Тя представлява функция на ефективния въртящ момент и ефективната мощност от оборотите на двигателя. Колкото по-голям е коефициента на приспособяемост по момента, или колкото по-изпъкнали са кривите на ефективния въртящ момент и ефективната мощност, толкова с по-голям запас от теглителна сила и мощност ще се разполага за ускоряване и за преодоляване на допълнителни съпротивления.

3. Видът на трансмисията влияе чрез КПД и чрез възможностите, които се осигуряват за използване на мощността на двигателя.
При автомобил с хидродинамичен съединител (автоматик) КПД на трансмисията е по-нисък и от там и на динамичните му качества в сравнение с този с механична трансмисия независимо от това, че хидротрансформатора може да осигури пълното използване на максималната мощност на двигателя. Вграждането на хидродинамични предавки с висок КПД би осигурило по-добра динамичност на автомобила. При автомобил с механична трансмисия от голямо значение са броят на предавките и оптималното разпределение на предавателните им отношения. Колкото по-голям е броят на предавките (4, 5 и 6 степени), толкова по-пълно се използва максималната мощност на двигателя и по-добри са динамичните показатела при ускоряване, толкова по висока е средната скорост на автомобила.
За пример ще дам следното сравнение между два автомобила напълно еднакви с разлика само в предавките.Едната е с 4 степени, а другата с 6. (Предавателните отношения на първите и последните предавки са еднакви i1 = i1 и i4 = i 6), поради това са еднакви и кривите на динамичния фактор. Ето защо при движение по път с коефициент на съпротивление в обсега на кривите на динамичния фактор на първите и на последните предавки и максималните скорости ще са еднакви. Обаче при движение по път с коефициент на съпротивление между кривите на динамичния фактор на първата и последната предавка, скоростите на движение при 6-стъпалната кутия ще са по-високи от съответните им на 4-стъпалната кутия, поради което се повишава средната скорост. (Пример: ако автомобила се движи с макс. скорост по права отсечка на 4 и 6 предавка макс. скорост е 200 км/ч то при започване на изкачването на наклон се преминава на по ниската 3предавка за 4 степенната кутия която е 160км/ч,и респективно на 5пр. за 6 степенната кутия с разликата , че тук автомобила ще преодолее наклона с 170км/ч. Така е респективно и за по-ниските степени.) По принцип автомобилите се движат на по високите предавки отколкото на ниските. Ето защо ако запасът на разпределение на предавателните отношения осигурява сближаване на предавателните отношения на по-високите предавки, използването на мощността се подобрява.

4. Видът на главното предаване влияе върху динамичността на автомобила. Това е предавателното отношение на зъбната двойка (наречена пиньoн и корона което варира от 2.0 до 6.0 при леките автомобили) след която е поместен обикновено диференциалният механизъм в един общ блок. Това влияние може да се обясни със следния пример: за един автомобил с 3 различни предавателни числа: 3,2 ; 3,5 ; 3,8 (Предавателното отношение на зъбната двойка (наречена пиньoн и корона) за автобила е пресметнато да бъде 3.5 при което автомобилът достига най-висока максимална скорост- 200км/ч на най-високата предавка при максимална мощност за време 27 секунди. Ако поставим предавателно число 3,8 ще се получи следната промяна - автомобилът достига най-висока максимална скорост- 185км/ч на най-високата предавка при максимална мощност за време 24 секунди което се дължи на увеличаването на запаса от мощност за ускоряване и преодоляване на допълнителни съпротивления, но се намалява максималната скорост.
Ако поставим предавателно число 3,2 ще се получи следната промяна - автомобилът достига най-висока максимална скорост- 215км/ч на най-високата предавка при максимална мощност за време 35 секунди което се дължи на намаляването на запаса от мощност за ускоряване и преодоляване на допълнителни съпротивления но се увеличава максималната скорост.
Оттук става ясно, че с предавателно число 3,2 може да поставим двигател с 30% по малка мощност и той също ще достигне 215км/ч максимална скорост и не е целесъобразно да се използва по-ниско предавателно число.)

5. Обтекаемост
Динамиката на автомобила зависи от параметрите на обтекаемост. Колкото по-обтекаема е формата на автомобила (пр. Porsche 911), колкото по-ниска е площта на напречното му сечение и коефициента на съпротивление, толкова по-малко е въздушното съпротивление и по-добри динамични показатели има автомобила.

6. Техническо състояние на двигателя
В процеса на експлоатация на автомобила поради влиянието на редица фактори динамичните му качества се влошават, което се изразява в намаляване на максималната скорост и интензивността на ускоряването. Така преди основен ремонт на автомобила максималната му скорост спада с 10% в сравнение с тази като нов, а за същите условия времето за ускорение със старт от място до максимална скорост се увеличава до 30%.
Тези стойности не са за пренебрегване.


Олекотяване на състезателният автомобил

Теорията и практиката показва ,че намаляването (олекотяването) на масата на състезателния автомобил може да подобри динамиката и спирачните свойства на състезателния от 1-20% без да се правят други промени по двигател, трансмисия и ходова част.
Ако приемем, че конструктивната маса (тегло на автомобила + гориво и инструменти и водача му е 100%) то спокойно може да се олекоти до 40%!
За да се получи този ефект може да се направят следните мероприятия:

1. Олекотяване чрез замяна на елементи от каросерията със същите, но
изработени от леки материали

1.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране и замяната им със следните елементи:
- демонтиране на тапицерията и постелката на пода на автомобила;
- демонтиране на седалките на пътниците;
- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;
- замяна на чистачките (поставя се централно една и стои вертикално-по този начин се подобрява аеродинамиката и намалява масата с около 0,1%);
- замяна на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- замяна на част от изпускателните тръби (поставя се мегафон с по-къса дъжина и по-малка маса , това намалява масата с около 2-3%);
- демонтиране на оригиналните педали и скоростен лост и поставяне на олекотени от алуминий с множество отвори;
- демонтиране на оригиналният резервоар и замяната му с пластмасов;
- замяна на стоманените джанти с изработени от леки лети сплави;
- изработване на капаци, врати и калници от пластмаса и стъклопластика:
- замяна на стъклата на вратите с такива от прозрачен плециглас (тук масата може да се намали до 15%);
- поставяне на странични огледала с по-малка маса и размери;
- поставяне на брони от пластмаса и стъклопластика;
- изработване на каросерия от алуминий, (олекотяване до 20%);

2. Олекотяване чрез демонтиране на елементи от каросерията

2.1. За този вид олекотяване може да се спомене за демонтиране на следните елементи:
- демонтиране на тапицерията и постелката на пода и вратите на автомобила;
- демонтиране на седалките на пътниците;
- демонтиране на резервно колело, захващащите го елементи, инструменти на автомобила;
- демонтиране на едната чистачка;
- демонтиране на декоративни елементи ( лайсни, емблеми, ключалки, антени, клаксон, фарове и др.)
- демонтиране на част от изпускателните тръби;
Отстраняването на изброените елементи от автомобила може да намали
масата на състезателния автомобил до 20%, което ще подобри динамиката на автомобила с около 10% .

3. Материали за изработка

Използват се следните материали:
- леки метали и сплави (Алуминий, Титан, Магнезий и техните сплави);
- Полимери (пластмаса);
- Стъклопластика;
- Гума;
- Плециглас;
- Карбон, Кевлар и Арамид;


Електронни Системи
ABS
антиблокираща система
Чрез специални сензори, които следят честотата на въртене и на четирите колела в процеса на спиране, ако едно от тях блокира, микропроцесора намалява спирачното усилие със специални модулатори на налягането, вградени в уредбата. По този начин спирането на автомобила при наличието на мокри и хлъзгави участъци се свежда до оптималната физическа възможност като се подобряват спирачните своиства и управляемостта. Системата може да се изключва и включва при необходимост от водача.


Traction control
Електронна система за контрол на момента, който се развива от двигателя. Тя следи въртящият момент, които се предава от двигателя към трансмисията и при необходимост го намалява. По този начин дори при рязко натискане на педала за газта задвижващите колела не могат да пробуксуват. С това се увеличава стабилноста и автомобила не може да поднесе странично при потегляне и максимално ускорение.

Check control
проверяваща електронна система
Системата контролира работата на всички основни съоръжения и лампите в автомобила. При промяна на състоянието на някои от съоръженията или лампите подава светлинен или звуков сигнал.


Active suspention
контрол на окачването
Тя следи наклона на купето и при достигане на определен ъгъл подава необходимите команди към хидро-цилиндрите на амортисьорите от окачването, с което се
осигурява необходимата стабилност на автомобила при движение в завой с по-висока скорост.


CBS
контрол на спирачното усилие
Система за контрол на спирачното усилие в завой, като повишава спирачното усилие на колелата от външната страна на завоя и разтоварва тези от вътрешната страна.

ASD
система за изключване на диференциала
Система за изключване на диференциала при буксуване на едно от
колелата. При нея ако едно от колелата попадне върху мокър, заледен или заснежен участък, системата блокира диференциала и премахва възможността от буксуване. Системата може да се изключва и включва при необходимост от водача.


Board computer
Служи за предоставянето на водача на актуална информация за най-важните данни, които могат да бъдат отчетени при пътуване, като: средна скорост; температура на околната среда; външна температура; среден разход на гориво; отдалеченост от крайната точка на пътуване; евентуални ограничения в скоростта и др.Освен това предупреждава водача за възможна поледица и чрез специален код предпазва автомобила от кражба. Бордовия компютър има вграден часовник и отчита часа и датата на ползване на автомобила. Данните се отчитат на дисплей по желание на водача.


DME
електронно управление на двигателя
Тя управлява впръскването на горивото в цилиндрите, запалителната уредба и регулирането на състава на сместа чрез ?ламбда?-сондата в катализатора. Заедно с това изпълнява многобройни допълнителни функции. Най-важната от тях е да осигури минимален разход на гориво при съответното натоварване на двигателя и с това да се намали отделянето на вредни газове.


ESP
електронна стабилизираща програма
Програма подобряваща стабилноста при заобикаляне на внезапно възникнало препятствие при движение в завой спиране и занасяне.


BAS
система за екстремно спиране
Изключва ABS и увеличава спирачното усилие.



Съкращения
4WD - Four Wheel Drive
4WS - Four Wheel Steering
ABC - Active Body Control
ABS - Anti Blokier System
AC - Air Condition
ACC - Active Cruise Control aktivni
ADS - Adaptive Dämfung System
AGS - Adaptive Gearbox Shift
ALB - Anti Lock Braking
ASC - Automatic Stability Control
ASC+T - Automatic Stability and Traction Control
ASMS - Automatic Stability Management System
ASR - Anti Schlupf Regelung
ATM - Adaptive Transmission Management
AUC - Automatische Umluft Control
AWD - All Wheel Drive
BAS - Brake Assyst
BST - Battery Safety Terminal
CAN - Controller Area Network
CDI -... Diesel Injection (Mercedes-Benz)
CFI - Central Fuel Injection
CNG - Compressed Natural Gas
CVT - Continously Variable Transmission
DBC - Dynamic Brake Control
dCi - diesel Commonrail injection (Renault)
DDE - Digital Diesel Electronics
DISA - Differenzierte Sauganlage sistem
DOHC - Double Over Head Camshaft
DME - Digital Motor Electronics
DSA - Dynamic Stability Assistance
DSC - Dynamic Stability Control
DSTC - Dynamic Stability & Traction Control
dTi - dizel Turbo intercooler
DTI - Dizel Turbo Intercooler
EBD - Electronic Brakeforce Distribution
EBV - Elektronische Bremskraft Verteilung
ECU - Engine Control Unit
EDC - Electronic Damper Control
EDC - Electronic Diesel Control
EDS - Elektronische Differencialsperre
EFI - Electronic Fuel Injection
EG - European Gas
EGR - Exhaust Gas
EMC - ElectroMagnetic Compatibility
EPS - Electronic Power Steering
ESP - Electronic Stability Program
ETC - Electronic Traction Control
ETS - Electronic Tracion System
EV - Electric Vehicle
FDR - Fahr Dynamik Regelung
FFV - Flexible Fuel Vehicle
FIRE - Fully Integrated Robotized Engine
F.I.R.S.T. - Fully Integrated Road Safety Technology
FPS - Fire Protecting System
GDI - Gasoline Direct Injection (Mitsubishi)
GPS - Global Positioning System
HDC - Hill Descent Control
HDi - Diesel injection (Citroën, Peugeot)
HP - Horse Power
HPi -... ... injection
i, I - Injection direkten vbrizg goriva
IC - Inflatable Curtain
ICIM - Individual Control Intake Mainfold
IMS - Instant Mobility System
IRD - Intermediate Reduction Drive
ISOFIX - International Standard Organization FIX
ITS - Inflatable Tubular Structure
JTD - uniJet Turbo Diesel turbo dize
KW - Kilowatt
MPI - Multi Point Injection
NGV - Natural Gas Vehicle vozilo na naravni plin
OBD - On Board Diagnostic
PDC - Park Distance Control
PES - Poli Elipsoid System
PPD - Passenger Presence Detection
PRS - Programmed Restraint System
SIPS - Side Impact Protection System
SDI - Standard Diesel Injection
SMH - Societe de Microelectronique et d'Horlogerie
SOHC - Single Over HeadCamshaft
SPI - Single Point Injection
SRS - Supplemental Restraint System
STC - Stability & Traction Control
TC - Traction Control
TCS - Traction Control System
TDI - Turbo Diesel
VANOS - Variable Nockenwelle Steuerung
VDC - Vehicle Dynamic Control
VIS - Variable Induction System
VTEC - Variable valve Timing and lift Electronic Control system
VVT - Variable Valve Timing - intelligent
WHIPS - WHiplash Protection System
WET W - Engineered Tread


Моторни Масла

Малко информация за моторните масла:

Моторните масла се класифицират по двете им основни характеристики:
-вискозитет
-експлоатационно равнище


За вискозитета в целия свят е приета класификацията по SAE. За експлоатационното равнище съществуват две класификации:

- на Американския петролен институт (API);
- на Европейските автомобило производители(ССМС);

1. Класификация по SAE (Общество на автомобилните инженери).

По тази класификация моторните масла се разделят на 10 вискозитетни класа: 6 зимни, означени с буквата W и цифрите 0, 5, 10, 20, 25 (0W, 5W, 10W, 25W) и 4 летни, означени с цифрите 20, 30, 40 и 50.

Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два:

- динамичният вискозитет, определен в специални апарати, симулиращи въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от картера до отделните точки на смазване. Температурите при които се извършва това определяне, са различни за всеки зимен клас, но всички са отрицателни. Така например за маслото 5W те са ?25градуса и ?30 градуса по Целзий, а за маслото 15W- най-подходящото и най-използваното в нашата страна е ? 15градуса и ? 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури нормалния динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначалното завъртане на коляновия вал, както и че е гарантирано бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки.
За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинематичният вискозитет , определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по голяма, толкова маслото е по-гъсто и може да се използва при по-високи температури. В нашата страна при лятна експлоятация най-подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.

ВСЕСЕЗОННИТЕ МАСЛА ? са тези, които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва зимния вискозитетен клас а знаменателят-летния(пример 15W40).
За прецизност следва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гарантиран минимален кинематичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана без аварийната експлоатация на автомобила при високи температури.

2. Класификация по (API) Американски петролен институт.

Към средата на 60-те години Американски петролен институт въвежда класификационна система с кодови букви, означаващи така нареченото експлоатационно ниво. Тази класификация може да се допълва с нови типове масла, като се отчита изменението на конструкцията и условията на експлоатация на съвременните двигатели.

МАСЛАТА ЗА БЕНЗИНОВИ ДВИГАТЕЛИ се обозначават с буквата S. Първият експолоатационен клас ?SA, е бил за моторно масло без присадки. С течение на годините буквите са се придвижвали по азбуката- SB, SC, SD, SF, и сега отчитат повишаването на качеството на маслата. Днес в света е постигнато експлоатационното ниво SG с маслото на Visco 2000 Plus, което отговаря на най-модерните изисквания към този род продукти. То е подходящо както за бензинови така и за дизелови двигатели със стандартно захранване или с свръх пълнене, въобще за всеки вид двигател. Най-новото масло, маслото с експлоатационен клас SH, все още се произвежда от фирмата ?BP? с марка Visco 5000. В скоро време се очаква и други фирми да поснат на пазара масло със същото експлоатационно качество.

МАСЛАТА ЗА ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ се обозначават с буквата С, а втората буква означава експлоатационното ниво. Днес марките СА и СВ са вече остарели. Маслото с експлоатационен клас СС е въведено на пазара към средата на 60-те години и все още се използва при двигателите с стандартно захранване. Маслата за дизелови двигатели от клас CD са предназначени от умерени до тежки режими на работа, те защитават двигателя от ниско температурни отложения и са подходящи за турбо двигатели. Маслата СЕ, най-модерната категория, покриват тежките изисквания на такива фирми като ?МАК?, ?КАМИНС?, ?ВОЛВО?, ?МЕРЦЕДЕС? и др. Маслото Visco Diesel, продавано в България, е с най-високия експлоатационен клас ?СЕ.

3. Класификация на Европейските автомобило-производители (ССМС). Освен нормите на (API) Американски петролен институт, съществуват и новите норми на Обществото на Европейските автомобило-производители (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите.

Нивата на маслата за БЕНЗИНОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:
G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с ?SG? по API.;
G5 (заменяща G3)- масла за лесно студено пускане и повишени натоварвания за всички климатични условия, както и за икономия на гориво. Сравнява се с ?SH? по API.

Нивата на маслата за ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:

D4 (заменяща D)- моторни масла за всички видове товарни дизелови автомобили с и без турбо и удължени срокове на смяна на маслото, работещи при най-тежки условия на експлоатация. Сравнява се СЕ по API.

PD2 (заменя PD1)- за всички дизелови леки и лекотоварни автомобили с и без турбо.

Съгласно изискванията на международните ста

_________________
You can always find the good in everybody, if you just give them a chance ..


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2008 01:31 
Offline
Заинтересован
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2007 23:45
Мнения: 226
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Я кажете някоя тунинг фирма в България, така де искам да кажа сайт че да разгледам и малко цени в страната.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2008 20:03 
Offline
Зарибен

Регистриран на: 30 Яну 2004 00:56
Мнения: 410
Години: 35

Местоположение: TX
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
www.google.com
а цените са изкуствено надути... ако си земеш чип и имаш познат само да ти го донастрой ще ти излезе пъти по евтино!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2008 22:40 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2008 03:41
Мнения: 11
Години: 32

Местоположение: Толбухин
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
www.prospeed.bg Тая фирма са направили най-бързата кола в България (за сега) супер са машини разбират си от работата :) :clap:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2008 18:14 
Offline
Заинтересован
Аватар

Регистриран на: 22 Фев 2007 23:45
Мнения: 226
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Някъде в добри4 леят ли маски и прагове.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2008 18:24 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2005 17:31
Мнения: 890
Местоположение: Добротица
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 2 пъти
леят на няколко места но в момента не мога да ти кажа,къде точно
ако наистина те интересува пиши ми лс

_________________
Faster and Faster Until the Thrill of Speed Overcome the Fear of Death


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 19:26 
Offline
Търсач
Аватар

Регистриран на: 28 Дек 2007 20:08
Мнения: 52
Местоположение: Dobrich
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
Здравейте, много разглеждах форума, но не открих подобна тема и реших да я пусна, а ако има такава тема много се извинявам за невежеството си!

1.Какво представлява чипът?
-Отговор: Чипът е EPROM памет, която заедно с микропроцесора е инсталирана в компютъра на автомобила – ECU (Electronic Control Unit). В тази памет предварително се програмират граничните и еталонни стойности на всички системи в двигателя. Оперативното състояние на мотора и неговите характеристики се следят от сензори, които предават събраните данни под формата на електрически сигнали към компютъра. Микропроцесорът обработва тези сигнали и в зависимост от стойностите, записани в EPROM-a, изчислява, определя и управлява:
количеството гориво, момента на запалване, оптималния интервал и изходната продължителност на електромагнитното впръскване, турбо компресора, както и всички други системи в двигателя.

2.Какво се постига с чип тунинга?
-Отговор: Преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:
- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;
- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;
- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя.

3. Защо оригинално не се предлага от производителя?
-Отговор: В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:

-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);

-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство;

-съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;

Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.

Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите. Това е наша задача!

4. За колко време се извършва монтажът?
-Отговор: Инсталацията на чиповете се извършва с техника и трае около 3 часа.

5. Какъв е принципът на чип тунингът?
-Отговор: Чип тунингът предтавлява замяна на управляващата програма на двигателя с оптимизирана. Това може да стане по няколко начина. Единият е чрез подмяна на EPROM-а (чипа) в компютъра, а другият чрез препрограмиране на компютъра външно по кабел (SPI - Serial Programming Interface). В случайте, когато това е невъзможно, е възможно поставянето на външен модул, който се свързва с компютъра.

6. Изискват ли се допълнителни промени по двигателя?
-Отговор: Чип тунингът не изисква допълнителни настройки и модификации на двигателя. Надеждността и животът му не се променят.

Надявам се по някакъв начин да съм бил полезен с информацията!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 19:49 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 29 Авг 2006 11:52
Мнения: 800
Години: 32

Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
а каде програмират тия чипове?

_________________
Изображение

Цитат:
Американски форум: Задаваш въпрос, после ти отговарят.
Израелски форум: Задаваш въпрос, после на теб ти задават въпрос.
Български форум: Задаваш въпрос, после дълго ти разказват какъв си тъпак.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 20:22 
Offline
Търсач
Аватар

Регистриран на: 28 Дек 2007 20:08
Мнения: 52
Местоположение: Dobrich
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
Хвана ме на тясно :s ... знам, че във Варна има фирма и предлагат чипопве, евентуално + монтаж (по желание на клиента)! Цената е според автомобила, а коя е фирмата и какви са им цените не мога да ти отговоря. Сега се надявам на есен да ме заведат и да ми сложат и на моята кола!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 20:33 
Offline
Още малко ..още
Аватар

Регистриран на: 24 Дек 2008 18:56
Мнения: 371
Години: 31

Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
:good post: :pako: Браво за оточнението ..

_________________
Да спасим Земята !
Това е единственото място ,
където има Бира ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 20:58 
Offline
Объркал се
Аватар

Регистриран на: 08 Фев 2009 18:02
Мнения: 28
Години: 33

Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
нещо от рода на ~300лв май беше направи мивпечатление че дига конете мах ~30 но при въртящият момент са други нещата мисля си че си струва да се сложи....


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 22:14 
Offline
Не мога да се спра
Аватар

Регистриран на: 08 Мар 2004 13:58
Мнения: 1074
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
emil_todorov64 написа:
нещо от рода на ~300лв май беше направи мивпечатление че дига конете мах ~30 но при въртящият момент са други нещата мисля си че си струва да се сложи....

Зависи от колата на каква кола дига 30к.с.? А зависи от чип-а. Мога да ти кажа че един истински чип е между 1500 и 2000 евро а в България добрите чипове са по 1000-1200лв

_________________
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 22:35 
Offline
Объркал се
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2008 23:46
Мнения: 17
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
когато колата е с турбина тогава се вдигат


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 22:53 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2005 17:31
Мнения: 890
Местоположение: Добротица
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 2 пъти
Има си достатъчно форуми в които е обсъдено от къде къде по големи спецове от нас какво е чип и какво прави чипа със автомобила.Затова е малко безсмислено да се правим на големи разбирачи и да говорим неща казани вече хиляди пъти.
Най общо казано на кола със инжекция не се надявай на повече от 10 процента
повишение на конете и въртящия.При дизела процента скача на минимум 20,там вече си зависи до колко си склонен да рискуваш да ти се прецака двигатела :) .
Мииии това е в общи линии.Чипове вече се правят под път и над път и смея да твърдя със същото качество на скъпите тунинг фирми ;)

_________________
Faster and Faster Until the Thrill of Speed Overcome the Fear of Death


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 22:58 
Offline
Не мога да се спра
Аватар

Регистриран на: 08 Мар 2004 13:58
Мнения: 1074
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
RS4 написа:
Има си достатъчно форуми в които е обсъдено от къде къде по големи спецове от нас какво е чип и какво прави чипа със автомобила.Затова е малко безсмислено да се правим на големи разбирачи и да говорим неща казани вече хиляди пъти.
Най общо казано на кола със инжекция не се надявай на повече от 10 процента
повишение на конете и въртящия.При дизела процента скача на минимум 20,там вече си зависи до колко си склонен да рискуваш да ти се прецака двигатела :) .
Мииии това е в общи линии.Чипове вече се правят под път и над път и смея да твърдя със същото качество на скъпите тунинг фирми ;)

Качеството долу горе да... А мисля че tih е доволен от неговия? Той има ще сподели как е...

_________________
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 23:38 
Offline
Търсач
Аватар

Регистриран на: 28 Дек 2007 20:08
Мнения: 52
Местоположение: Dobrich
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
По принцип наистина чип-тунинга е за дизелови двигатели по-предпочитан, като TDI, CDI, CDTI и т.н. Мощноста се увеличава като се увеличава въртящият момент в Nm и може да вдигне до 40hp, както естествено пада и разхода на гориво, в зависимот от чипа и колата естествено, както каза колегата по горе. Имам познат, който има на колата си чип и е доста доволен. Колата е 2002г., а е с чип от 2005г. не е влизала в сервиз никога за ремонт на двигателя и май няма такова намерение. Нямам впечатления от бензинови коли с чип... не мога да изкажа коментар, но по предвижданията на техници от DUNO-теста трябва да е с доста голяма кубатура, турбо-компресор и инжекцион за постигане на високи резултати от 30-40hp.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2009 13:11 
Offline
Почетен потребител
Аватар

Регистриран на: 10 Окт 2004 20:21
Мнения: 2224
Години: 33

Местоположение: В кенефа с лаптопа, докато ми умалеят краката.
Благодарил: 4 пъти
Получил благодарност: 6 пъти
Цитат:
6. Изискват ли се допълнителни промени по двигателя?
-Отговор: Чип тунингът не изисква допълнителни настройки и модификации на двигателя. Надеждността и животът му не се променят.

Пълна глупост!

_________________
PC:CPU:Athlon64 X2 4600+F3@3.0Ghz|MB:GA-MA770-DS3|Cooler:Thermalright Ultra-120A|Memory:2x1GB@860mhz|HDD:250GB Hitachi|VGA:Sapphire HD3850 512mb|PSU:Fortron 450W


Да черпим от живота мечти, да даваме на мeчтите живот.(Мария Склодовска-Кюри)
Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2009 16:13 
Offline
Търсач
Аватар

Регистриран на: 28 Дек 2007 20:08
Мнения: 52
Местоположение: Dobrich
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 1 пъти
Super Mario написа:
Цитат:
6. Изискват ли се допълнителни промени по двигателя?
-Отговор: Чип тунингът не изисква допълнителни настройки и модификации на двигателя. Надеждността и животът му не се променят.

Пълна глупост!

Обясни защо...ако може?! :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2009 17:09 
Offline
Почетен потребител
Аватар

Регистриран на: 10 Окт 2004 20:21
Мнения: 2224
Години: 33

Местоположение: В кенефа с лаптопа, докато ми умалеят краката.
Благодарил: 4 пъти
Получил благодарност: 6 пъти
upgradde написа:
Super Mario написа:
Цитат:
6. Изискват ли се допълнителни промени по двигателя?
-Отговор: Чип тунингът не изисква допълнителни настройки и модификации на двигателя. Надеждността и животът му не се променят.

Пълна глупост!

Обясни защо...ако може?! :?

По бабешкия начин само мога да ти обесня.

_________________
PC:CPU:Athlon64 X2 4600+F3@3.0Ghz|MB:GA-MA770-DS3|Cooler:Thermalright Ultra-120A|Memory:2x1GB@860mhz|HDD:250GB Hitachi|VGA:Sapphire HD3850 512mb|PSU:Fortron 450W


Да черпим от живота мечти, да даваме на мeчтите живот.(Мария Склодовска-Кюри)
Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2009 15:59 
Offline
The Ultimate Driving Machine-BMW
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2006 17:19
Мнения: 1761
Години: 32

Местоположение: пустинята Сахара във един оазис
Благодарил: 5 пъти
Получил благодарност: 5 пъти
Аз четох във форума на опел клуб българия за чип тунинга(щот бях споменал на бащата да сложи ко иска) и тръгнах да чета и 100% от изявените хора са недоволни.На едното момче след 6 месеца му изкривил клапаните,пукнал бутало и му спукал блока на другия пък турбото се е разбило там лагери туй онуй за 6-7 месеца пак напрао спряло да работи,на други пък им пуши дизела адски много след като са сложили този чип и в общи линии се отказах да слагаме на колата такава глупост и то от 68 коня я прави на 80 и няколко ... няма смисъл ...

_________________
WINDOWS - а е като Тамагочи.Храниш го, чистиш му, грижиш се за него, сън не те хваща и накрая пак ..... умира.

Bergon rulz all round the world!!!

Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2009 17:33 
Offline
Луд умора няма
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2005 17:31
Мнения: 890
Местоположение: Добротица
Благодарил: 1 пъти
Получил благодарност: 2 пъти
за такава кола наиситна няма смисъл , за пушенето съм съгласен
че почват да пушат повече а за буталата не може да се каже коя е причината
да му се прецака двигатела може да е съвсем различна.
Аз познавам хора които са минали по 100 хил км с чип и нямат пролбеми :)

_________________
Faster and Faster Until the Thrill of Speed Overcome the Fear of Death


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2009 20:22 
Offline
Не мога да се спра
Аватар

Регистриран на: 08 Мар 2004 13:58
Мнения: 1074
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
RS4 написа:
за такава кола наиситна няма смисъл , за пушенето съм съгласен
че почват да пушат повече а за буталата не може да се каже коя е причината
да му се прецака двигатела може да е съвсем различна.
Аз познавам хора които са минали по 100 хил км с чип и нямат пролбеми :)

Дам така е. И аз не съм чувал много хора да се оплакват ама с хубави чипове а не с тези новите от 150-200лв...

_________________
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2009 19:41 
Offline

Регистриран на: 23 Май 2007 19:01
Мнения: 1
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Ако някои реши да чипосва бензинова кола без турбо резултатът е следния :
Ще имате малко по динамичен автомобил (все едно да е зареден с 100 октанов бензин)
Не е кой знае какво но е по-добре от сток мотор


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Апр 2009 16:12 
Offline
ONE SICK BASTARD!
Аватар

Регистриран на: 15 Яну 2005 12:45
Мнения: 1019
Години: 33

Местоположение: оо не,не!
Благодарил: 0 пъти
Получил благодарност: 0 пъти
Много филми с коли гледате и са вживявате,момчета.Кво ще си чипвате,астричката 120 коня ли? напрейте я 150 коня,дайте си иначе многото излишни пари... много ми е смешно кат чуя некой с голфче,астричка,пасатче кат ми каже "ше зема си чипна колата" ахахаха :)

Успех,рейсъри :)

_________________
Пропаганджа хит!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 358 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
POWERED_BY
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов