Бергон интернет и телевизия
http://109.104.192.11/

АГУ и метансистеми - въпроси и отговори
http://109.104.192.11/viewtopic.php?f=22&t=46616
Страница 2 от 7

Автор:  RS4 [ 03 Яну 2006 21:42 ]
Заглавие: 

ей ама сте големи разбиратели бе направо сте за инженери в някой завод за автомобили що се отнася до метана кофти е само че много тежат бутилките и не става за кола под сто коня защото много мощност губи и кофти става а за безопасност най безопасно е да си стоиш в къщи много по голям е шанса да катастрофираш отколкото да се взриви бутилката

Автор:  PaKo [ 03 Яну 2006 21:45 ]
Заглавие: 

RS4 написа:
ей ама сте големи разбиратели бе направо сте за инженери в някой завод за автомобили що се отнася до метана кофти е само че много тежат бутилките и не става за кола под сто коня защото много мощност губи и кофти става а за безопасност най безопасно е да си стоиш в къщи много по голям е шанса да катастрофираш отколкото да се взриви бутилката
Има нещо вярно в думите ти ;) Всичко е въпрос на късмет/как са си свършили работа тея дето са ти слагали бутилката. Един познат преди около година катастрофира и бутилката се движела свободно в багажника...така че късмета си е късмет..ако някой маркуч се е бил извадил..нататъка знаете..лошо :(

Автор:  PRODIGY [ 03 Яну 2006 22:28 ]
Заглавие: 

RS4 написа:
ей ама сте големи разбиратели бе направо сте за инженери в някой завод за автомобили що се отнася до метана кофти е само че много тежат бутилките и не става за кола под сто коня защото много мощност губи и кофти става а за безопасност най безопасно е да си стоиш в къщи много по голям е шанса да катастрофираш отколкото да се взриви бутилката

Хаххахаххаах това съм учил 4 години и ся с това се и занимавам. :bye:

Автор:  chopi [ 04 Яну 2006 11:53 ]
Заглавие: 

Някои знаи ли вече колко стинки е литара на метана ??
Аз предполагам че няма да е повече от 40-50 стинки штото преди една година беше 14 ст :)

Автор:  MuTHu4aP [ 04 Яну 2006 13:11 ]
Заглавие: 

Не съм се возил на кола дето върви на метан и не знам как е , но казвам, че това е голяма простотия...Всеки гледа как да спести пари, ама тея модификации дето се правят на колите хич не са добри за двигателите им...Чудно ми е за кво си купуват бензинови коли и след това първата им работа е да си сложат газово или в случая метан :scared:

Автор:  PaKo [ 04 Яну 2006 16:21 ]
Заглавие: 

MuTHu4aP написа:
Не съм се возил на кола дето върви на метан и не знам как е , но казвам, че това е голяма простотия...Всеки гледа как да спести пари, ама тея модификации дето се правят на колите хич не са добри за дригателите им...Чудно ми е за кво си купуват бензинови коли и след това първата им работа е да си сложат газово или в случая метан :scared:
Мммм, на едно мнение сме май. С hiteck бяхме говорили преди време за това, и той е на това мнение и си кара на бензин :) Аз ако ми падне кола която няма АГУ ще се кефя много, може повече пари да плащам за гориво ама ще си знам че върви и че не и заносвам частите. Е, вуйчо преди 4 месеца си сложил газово, сега като му видях колата ужас...махнал катализатора, гърнето муразядено...не наема така както преди...абе..това газово си е типична Българска работа. Гледаме керията да хванем, само че то като се замислиш като си сложиш казово и смениш сума части които е повредило ( газта отделя гореща пара и как прецаква ауспуси и там други глупости не е истина.. ) то ти излиза сравнително на една цена като на бензин само да караш. Това си е решение на всеки де.... и всеки по различен начин мисли..

Автор:  chopi [ 04 Яну 2006 17:34 ]
Заглавие: 

Зависи кои ти е слагал газовото
Ние преди имахме кола която беше с заводско и мога да ти кажа че дори
почти си палнеше километража

Автор:  PaKo [ 04 Яну 2006 17:39 ]
Заглавие: 

chopi написа:
Зависи кои ти е слагал газовото
Ние преди имахме кола която беше с заводско и мога да ти кажа че дори
почти си палнеше километража
А..там друга работа вече, щом заводски са я правили с газово значи е изчислено всичко за да си върви нормално.

Автор:  chopi [ 04 Яну 2006 22:26 ]
Заглавие: 

PaKo написа:
chopi написа:
Зависи кои ти е слагал газовото
Ние преди имахме кола която беше с заводско и мога да ти кажа че дори
почти си палнеше километража
А..там друга работа вече, щом заводски са я правили с газово значи е изчислено всичко за да си върви нормално.

Наистина има голяма разлика
нашата кола небеше кои знае какво (Вектра)
Ама разликата от заводско газово и слагано от нашенци е огромна :)
Поне така мисля аз де щото сам се возел и в други коли и има разлика (голяма ):)

Автор:  ivip [ 05 Яну 2006 00:38 ]
Заглавие: 

еми има разлика как няма да има.Тука като ти слагат газово не променят нищо по скоросната кутия

Автор:  chopi [ 05 Яну 2006 16:07 ]
Заглавие: 

Ам, наистина така си е, ама да се върнем на темата :)
Някой ако има метан да каже как е , подобре ли е от газ? :)

Кирилица

Автор:  dimitko [ 08 Яну 2006 21:36 ]
Заглавие: 

Chopi не че се заяждам, но като не знаеш кой слага метанови уредби в Добрич не си отваряй устата пич, този човек Любомир Близнаков се занимава с електроника и ел инсталации, работи в един сервиз тук в Добрич, познавам го лично. Така че мисли преди да приказваш :hot: :haha: . Нищо лично!!!


Извинен си за латиницата, но ако имаш възможност ще те помоля да пишеш на кирилица

Автор:  chopi [ 09 Яну 2006 01:22 ]
Заглавие: 

Не че се заяждам да ти кажа че Лиубомир Близнаков бачкаше преди в изот сервис сега има собствен офис и е с още един човек и мога да ти кажа че тои точно оправи колата на Мархата (тя беше с метанова бутилка но имаше някаква повреда)
и не се занимава само с това което ти изброи а и с много други работи
И аз много добре го познавам Сина му е от моя клас
Нищо лично !!!

Автор:  Allexander [ 24 Май 2006 18:38 ]
Заглавие:  За атомобилните газови уредби (АГУ)

Предлагам тук да дискутираме струва ли си да си сложим АГУ. Вредно или полезно е за двигателя. Тънкости при експлоатация.
Надявам се да модератора да не затрие отново темата.

Автор:  Allexander [ 24 Май 2006 18:40 ]
Заглавие: 

Намерих нещо интересно из нета ("за" АГУ):

Цитат:
Единодушно е мнението на всички изследователи за ниската токсичност и димност на отработените газове на двигателите при използване на газово гориво. Количеството на въглероден двуокис при работа с бензин е около 6% при пълно натоварване срещу 0,03% при използване на пропан-бутан. Количеството на въглеводородите в отработените газове се намалява съответно с 50%. Газовото гориво има високо октаново число, а изхвърлянето на опасните оловни съединения чрез отработените газове при газовите двигатели липсва. Друго предимство на двигателите с вътрешно горене използващи АГУ е увеличаването на моторесурса им. Също така се увеличава междуремонтния пробег на буталоцилиндровата група с 2-3 пъти. Това се получава вследствие на по-доброто смесообразуване и горене при газовия двигател и получаване на по-малко нагар в горивната камера. Всичко това налага по-рядка смяна на картерното масло. Рязко намаляват и абразивните частици в него, което води до намаляване интензивността на износване на лагерите на двигателя, сегментите, цилиндровите втулки и буталата. Е и към всичко това като прибавим разликата в цената на газта и бензина , всеки би направил правилния избор.

Автор:  Max [ 24 Май 2006 20:19 ]
Заглавие: 

Против
колите стават по-тромави,миризливи ,намалява се обема на багажника,има съмнителен финансов ефект,така наречените "майстори"влагат цялото си усърдие да ти омаскарят колата с идеята ,че ти монтират нещо много специално
ако беше нещо много хубаво авто производителите щяха да пускат серийно коли с газови уредби а не малки ограничени серии

Автор:  xudd [ 24 Май 2006 20:25 ]
Заглавие: 

За.Наистина вярно е това дет казва Max,но се пак 1 литар=2 лв

Автор:  PaKo [ 24 Май 2006 22:10 ]
Заглавие: 

Max написа:
Против
колите стават по-тромави,миризливи ,намалява се обема на багажника,има съмнителен финансов ефект,така наречените "майстори"влагат цялото си усърдие да ти омаскарят колата с идеята ,че ти монтират нещо много специално
ако беше нещо много хубаво авто производителите щяха да пускат серийно коли с газови уредби а не малки ограничени серии
Аз съм "за" защото май попаднах на хубава кола или хубава газова уредба. Почвам едно по едно да казвам при мен как е:

Вярно е, че ускорява малко по-бавно, но няма коренна разлика пък и как се вдига на газ 150 ( имаше мегдан и за още ) с 4 човека и пълен багажник ?

Мирише като работи на място, иначе в движение въобще не се усеща на какво караш...

Безспорно е така...


С това не съм никък съгласен. С 17л газ ( 15лв ) минах 280км, на бензин за да мина 280км са ми нужни не 15лв а поне 30. 15лв за мен са пари....

Моята майстор не я е барал, не мога да коментирам :)

Автор:  Max [ 24 Май 2006 22:44 ]
Заглавие: 

признавам си че не харесвам газовите коли и не карам такава,но доколкото зная ако гори 8/100 бензин,то на газ разхода скача на 10/100
а по твоя разчет
PaKo написа:
С това не съм никък съгласен. С 17л газ ( 15лв ) минах 280км, на бензин за да мина 280км са ми нужни не 15лв а поне 30. 15лв за мен са пари....


излиза ,че гори около 6/100 и с двата вида гориво

Автор:  PaKo [ 24 Май 2006 22:52 ]
Заглавие: 

Max написа:
признавам си че не харесвам газовите коли и не карам такава,но доколкото зная ако гори 8/100 бензин,то на газ разхода скача на 10/100
а по твоя разчет
PaKo написа:
С това не съм никък съгласен. С 17л газ ( 15лв ) минах 280км, на бензин за да мина 280км са ми нужни не 15лв а поне 30. 15лв за мен са пари....


излиза ,че гори около 6/100 и с двата вида гориво
Ами не си точно прав, в смисъл когато газовата е хубава и е слагана от МАЙСТОРИ които си разбират от работата разхода си е същия с разлика някакви милилитри... И на мен ми се струваше много странно но е така. Преди да заредя за 15лв газ същия ден колата ми беше угаснала на газ, т.е. газта е свършила тотално. А километрите съм ги гледал според брояча под спидомера. Дори имам и към 10-тина км градско и толкова каране със скорост от порядъка на 100-130... на бензин за жалост не съм си я засичал, по простата причина, че нямам възможност да заредя количество над 5л :( иначе пак толкова харчи по думите на предишния собственик. Явно мотора на Реното е много добър, защото и маслото не е мръднало за тея ~4 000км през които е в ръцете ми :)




пп. Нещо за газовите уреди да вметна... много кофти разяждат гърнетата...днес майстора като изкара гърнето и като го обърна изпадаха доста парчета ръждиво желязо...

Автор:  ivip [ 25 Май 2006 10:38 ]
Заглавие: 

Абе пако е прав.Колата може да харчи и колкото си харчи бензин но само извънградско иначе ако я удушиш до толкова че да ти харчи градско колкото бенз най-много да та отнесат на някой светофар.Обикновенно харчат 2-3 литра повече газ и вървежа е малко по-малък само че в ниските обороти не се осеща зависи как са ти развили крановете.Единствения проблем е че ако караш само на газ после трябва да смениш доста работи че да тръгне на бензин както трябва.Решението е като зареждате газ да слагате 1-2 литра бензин

Автор:  zoN [ 25 Май 2006 10:42 ]
Заглавие: 

ЗА

Автор:  PaKo [ 25 Май 2006 10:48 ]
Заглавие: 

ivip написа:
Абе пако е прав.Колата може да харчи и колкото си харчи бензин но само извънградско иначе ако я удушиш до толкова че да ти харчи градско колкото бенз най-много да та отнесат на някой светофар.Обикновенно харчат 2-3 литра повече газ и вървежа е малко по-малък само че в ниските обороти не се осеща зависи как са ти развили крановете.Единствения проблем е че ако караш само на газ после трябва да смениш доста работи че да тръгне на бензин както трябва.Решението е като зареждате газ да слагате 1-2 литра бензин
Прав си, така е. Аз винаги зареждам и бензин защото моята е пълна инжекция и е желателно да паля на бензин и след като позагрее да включвам на газ. Знам, че така не се запушвт дюзите на инжекциона и компютъра не трупа толкова бързо грешки. Но за старите коли карбуратор няма значение да ти кажа, един приятел с Кадетт 1.3 карбуратор пролет, лято, есен и зима само на газ...бензин слага но не кара нито пали на бензин. Аз съм с газово и изпарител Lovato Италианско и съм хипер доволен. Скъпи са тези газови уредби но са много добри и надеждни. Момчето с Кадета също е с Lovato само, че произведена 92 година :Р

Автор:  FLEX [ 26 Май 2006 13:57 ]
Заглавие: 

че моя ПАСАТ ми даде разход 8,2 литра газ изванградско като не сам паднал под 160 км/ч по магистралата за варна изминах 278 км сас 25 л газ бензин пак толкова ми харчи 7-8 изванградско вече в града разхода се дига пак аз както я режа още повече :)

Автор:  KaMeH4o [ 26 Май 2006 14:15 ]
Заглавие: 

3A :)

Автор:  KOBRATA [ 26 Май 2006 16:48 ]
Заглавие: 

преди бях против, но при тея цени на бензина вече съм за, нямям но мисля да слагам скоро

Автор:  ducatti^749 [ 02 Юни 2006 18:22 ]
Заглавие: 

ЗА газта е 85 стотинки на лукойл а бензина А95Н е около 1.70
дори да харчи малко повече пак излиза по-евтино

Автор:  DiFFF [ 28 Авг 2006 14:42 ]
Заглавие: 

Твърдо против! Радвам се че все повече хора го осъзнават че нема смисъл в тая газ, особено с новите цени, дето гонят 1,20лв.
Дори и бензинова кола да карах, пак щях да си я карам на горивото за което е направена от завода, т.е на БЕНЗИН
А за мнението по-горе дето пасат с над 160км харчел 8/100газ .. :P
Нема да го коментирам, ама на това пасатче(предполагам 1,6 или 1,8) да кара с 160 трябва газта му да е натисната до пода постоянно, а кола с настъпан докрай педал на газта не харчи 8/100 :boo:

Автор:  M-Power [ 28 Авг 2006 14:51 ]
Заглавие: 

DiFFF написа:
Твърдо против! Радвам се че все повече хора го осъзнават че нема смисъл в тая газ, особено с новите цени, дето гонят 1,20лв.
Дори и бензинова кола да карах, пак щях да си я карам на горивото за което е направена от завода, т.е на БЕНЗИН
А за мнението по-горе дето пасат с над 160км харчел 8/100газ .. :P
Нема да го коментирам, ама на това пасатче(предполагам 1,6 или 1,8) да кара с 160 трябва газта му да е натисната до пода постоянно, а кола с настъпан докрай педал на газта не харчи 8/100 :boo:

това е верно тя наща векрта с 110-120км/ч гори 7,5/100 км а пасата е по тежак и повече харчи.С наща кола на гас с 50лв газ минахме 720 км а ако тряваше да минем това растояние на бензин цената нямаше да е такава а доста по голяма от порядъка на 100 лв и повече.върдо съм за колите на газ.

Автор:  k [ 28 Авг 2006 15:24 ]
Заглавие: 

И моята кола е на газ и харчи, като разпрана - около 14 градско, смесен цикъл около 11, извънградско не харчи хич (не съм я засичал: ) ) ама не ме вълнува. При 1,80 дизел и 2 лева бензин си мисля, че все още е по-изгодно на газ.
btw забравих да кажа, че е 1.8, а по каталог е 1260 кг.

Страница 2 от 7 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/